Audyt SXO

Strony internetowe, a zwłaszcza e-sklepy, muszą nieustannie dbać o User Experience oraz SEO witryny, jeśli chcą cieszyć się zadowalającą liczbą użytkowników czy też klientów. Dbanie o UX oraz pozycjonowanie witryny we własnym zakresie bywa kłopotliwe i frustrujące. 

 Z tego powodu najlepszym rozwiązaniem jest zwrócenie się do ekspertów, którzy wykonają profesjonalny audyt SXO strony.

audyt sxo ideo force
audyt sxo ideo force

Czym jest audyt SXO?

Audyt SXO, czyli Search Experience Optimization to w pewnym sensie połączenie audytu SEO, contentu oraz UX. Analiza tych trzech obszarów oddzielnie jest zdecydowanie droższa i zajmuje więcej czasu, a wcale nie oznacza, że uzyskuje się dokładniejsze wyniki. Profesjonalnie przeprowadzony audyt SXO jest bardziej korzystny, gdyż doświadczone zespoły ds. SEO, contentu i użyteczności współpracują ze sobą w celu maksymalizacji skuteczności działań. Badanie strony jednocześnie pod kątem trzech obszarów wpływających na jej funkcjonowanie daje pewność, że nic nie zostanie przeoczone. Taka globalnaa analiza może pozwolić na znalezienie nawet najmniej oczywistych czynników, które negatywnie wpływają na UX lub pozycjonowanie strony. W skrócie zatem, audyt SXO zawiera w sobie badanie trzech obszarów witryny internetowej, a są to:

  • SEO – indeksacja, poprawność kodu HTML, profil linkowania, certyfikat SSL i wiele więcej,
  • UX – nawigacja po witrynie, układ treści, czynniki behawioralne, itd.,
  • content – jakość i ilość treści, rich snippets i więcej.

Audyt SXO pozwala na całościową ocenę kondycji witryny bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów, związanych z osobnym audytem dla każdego obszaru.

Korzyści audytu SXO

Poprawnie wykonany audyt SXO powinien prowadzić to zwiększenia zaangażowania użytkowników oraz wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. To jednak nie jedyne zalety profesjonalnego, dokładnego audytu Search Experience Optimization. Przede wszystkim należy wymienić większą konwersję, która prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Jest to z pewnością główny cel każdego sklepu internetowego. Ponadto, dochodzą korzyści takie, jak więcej odsłon strony i dłuższy czas sesji czy tworzenie treści bardziej dopasowanych do grup docelowych.

Oczywiście sam audyt SXO nie daje jeszcze efektów. Ma on na celu zaproponowanie zmian w obrębie witryny. Poprawna implementacja tych zmian będzie dopiero przynosiła oczekiwane efekty. Warto dodatkowo pokusić się o ekspercki audyt powdrożeniowy. Pozwoli on na sprawdzenie poprawności wdrożenia zalecanych zmian oraz ich efektywności.

Kiedy audyt SXO?

Analiza Search Experience Optimization szczególnie rekomendowana jest dla witryn internetowych, które nie radzą sobie pośród konkurencji. Strona z nawet najwyższym jakościowo contentem, jeśli będzie trudna do znalezienia i nieintuicyjna, nie przyniesie żadnych zysków. Najważniejsza jest synergia elementów SEO, UX oraz jakościowego contentu. Wówczas witryna spełnia swoją funkcję we wszystkich obszarach:

  • jest możliwa i łatwa do znalezienia (pozycjonowanie na frazy kluczowe),
  • nawigacja po niej nie sprawia trudności (implementacja zasad UX),
  • wysokiej jakości treści adekwatne do jej tematyki.

Efektem audytu SXO wykonanym przez profesjonalny, doświadczony zespół jest kompleksowy raport, w którym można znaleźć propozycje zmian wraz z ich objaśnieniem i uzasadnieniem. Wybierając naszą firmę, zyskujesz pewność i gwarancję, że audyt zostanie przeprowadzony rzetelnie. Nasi eksperci to osoby z wieloletnim doświadczeniem i wiedzą, którą stale poszerzają, aby móc dostarczać klientom jeszcze lepsze wyniki. Przeprowadzenie audytu SXO powinno zostać powierzone profesjonalistom, a my bez wątpienia nimi jesteśmy. Jeśli zatem potrzebujesz analizy strony pod kątem użyteczności, pozycjonowania oraz treści, czyli innymi słowy, potrzebujesz pełnego obrazu stanu swojej strony internetowej, zapraszamy do kontaktu.

Obserwuj nas: Fb. Lk.